Friday, December 12, 2014

Amalan Umum Pelbagai Hajat

AMALAN UMUM UNTUK SELESAI MASALAH DAN PELBAGAI HAJAT
( Amalan orang-orang alim dan warak )
****************************
1) Solat di awal waktu (wanita) dan berjemaah di masjid atau surau (lelaki )
2) Zikir 300 pagi dan 300 petang ( sebelum Subuh dan Sebelum Asar )
3) Apakah yang dimaksudkan dengan zikir 300 pagi dan 300 petang itu...?
4) 300 pagi = 100 kali ( Beristighfar ), 100 kali ( Berselawat ) , 100 kali ( Bertasbih- Subhanaallah walhamdulillah walailahaillallahuallahuakhbar )
5) 300 petang pun sama. Jika tidak sempat sebelum Subuh dan Sebelum Asar. Buat lepas Subuh dan lepas Asar.
6) Setelah selesai, berdoa apa yang dihajatkan. Mohon doakan juga hajat-hajat saudara kita yang lain ya tuan...khususnya warga MMR.
7) Cubalah tuan....saya akan bermusafir selama 10 hari . ( 12/12 - 21/12 )
8) Pada 22 hb nanti , tentu ada cerita menarik. Yakni kepada saudara yang sanggup dan tekun mengamalkannya.
9) Siapakah yang sanggup beramal dan tekun mengamalkannya untuk 10 hari akan datang..?
10) Anggaplah info ini sebagai perkongsian/hadiah/sedekah pada hari Jumaat yang mulia ini.
11) Kalau ada sumur di ladang, boleh saya menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, insya-Allah kita bertemu lagi.
12) Maafkan saya...., maafkan saya..., maafkan saya....
13) Mohon doakan kami...
14) Saya pasti merindui kalian. Insya-Allah
15) Saya minta diri dahulu...
*******************************
ASSALAMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment