Tuesday, October 21, 2014

Isteri bahagia

PADA PAGI INI..., APAKAH SI ISTERI BAHAGIA...?

**********************************************

1) Pandanglah isteri dengan pandangan kasih sayang.

2) Berdoalah setiap hari , agar keluarga kita bersatu di dunia dan bersatu hingga ke syurga Allah .

3) Mohonlah isteri berdoa dengan doa ini, sebagaimana Rasulullah SAW menyuruh Sayyiditina 'Aisyah berdoa dengannya:

************************************************

" Ya, Allah, aku meminta daripada-Mu segala jenis kebaikan, yang akan diperolehi dengan segera atau lambat, yang aku tahu dan aku tidak tahu.

" Ya, Allah, aku memohon perlindungan dengan-Mu daripada segala jenis keburukan, yang akan datang dengan segera atau lambat, yang aku tahu atau aku tidak tahu.

" Aku memohon daripada-Mu syurga dan apa-apa amalan atau ucapan yang boleh menghampirkan daku ke syurga.

" Aku berlindung dengan-Mu daripada neraka dan apa-apa amalan atau ucapan yang boleh menghampirkan daku ke neraka.

" Aku memohon daripada-Mu segala kebaikan yang pernah diminta oleh hamba-Mu dan Rasul-Mu Muhammad SAW.

" Aku berlindung dengan-Mu daripada segala keburukan yang pernah dipohon berlindung dengan-Mu oleh Nabi dan hamba-Mu Muhammad SAW.

" Dan aku memohon daripada-Mu supaya Engkau menjadikan kesudahan segala urusan yang Engkau telah putuskan untukku ialah kebaikan." (Mustadrak Hakim )

******************************************************

Dan kita (suami ) juga perlukan doa itu.


https://www.facebook.com/JemputRezeki

No comments:

Post a Comment